lördag 7 december 2013

I nöd och lust

Jag har en relation.

Vi träffades i morse. Vi ska ses i morgon eftermiddag. På tisdag kväll blir nog tyvärr dejten inställd. Måste jobba. Men på onsdag blir det i alla fall en snabbis. Inte fy skam det. Mina tankar finns alltid där. Passionerade. Längtande. Förälskade.

Naturligtvis är det löpningen jag pratar om. I nöd och lust.

I morse startade jag dagen med en morgonrunda på 8an i Skatås. Luften var frisk och solen sken. Det var kallt, men inte för kallt. En sådan där vinterdag man bara vill ta vara på. Jag hade till och med löpsällskap. (Lust)

Dagen gick och jag sålde dyra jackor och en och annan färgglad fleece. På lunchen hann jag till och med byta några ord med killen i cigarrbutiken. Han med fina ögon och som också gillar löpning. (Lust)

Kvällen kom och det vankades utemiddag med en god vän. Jag åt en fantastisk god pizza, drack en välsmakad cappuccino och det blev en hel del prat om löpning. Såklart. För vännen och jag, vi träffades på Playitas. På löparresan. (Lust)

Dags att åka hem. Fick en dipp och kände mig hängig. Mest blödig och lite ensam. Började sakna lillstrumpan. Massor! Började genast längta till min terapi på söndag eftermiddag. Löpningen. (Nöd)

I nöd och lust.

/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar